Loose your shit.

Eftersom jag nu vågat deklarara att jag hamnat i "tjockisträsket" och äntligen gör något åt det, dök det upp en metafor häromdagen. På mitt kontor, bantar i princip hela gänget. Vi är i ungefärlig samma ålder ,även om jag är ensam om att vara i ett kvinnligt klimakterie. Jag fullständigt älskar att banta bland män. Det är så jäkla opretantiöst. Man slänger sig med siffror från vågen helt fråntaget skuld och känslor, medans i min kvinnliga sfär finns det ett fåtal personer som faktiskt vet vad min våg landade på till sist. Skall tilläggas att jag knappt vågade säga det till mig själv eftersom jag är kvinna. Det är något sjukligt i det där, men det är ett helt annat inlägg och en hel vetenskap att blogga om. 
 
Nåväl, vi har en regel på kontoret. Man väger sig endast nybajsad. Även det ett fakta som förmodligen går bättre hem på ett kontor fullt med testosteron än östrogen. Min lilla metafor handlar såklart inte om bajs, men efter en föreläsning förra veckan, inser jag hur viktigt det är att göra sig av med all skit. Dvs den man mentalt släpar med sig genom livet. Den väger TON. 
Vad menas då med skit ? Ja i princip bajskorvar, men mentala, motsträviga, arga, bittra, fula och tunga jäklar. Jag är inte själv världsmästare i ämnet, men har då sannerligen kommit dit att jag möter DE flesta människor med empati, värme och kärlek. Den där totala kärleken som krävs till dig själv för att omfamna världen, tolererar ingen skit. Den behöver vara ren och klar. Formad av mycket kärlek och förståelse. 
 
Att hata omvärlden mindre, att se vitt istället för svart, att omfamna utmaningar och nya personer är sååå mycket lättare om man inte bär runt på en hel hög med skit. Det märks på vågen också, den våg som väger ditt mående i det stora hela. 
 
Jag har några stolpar i livet med ilska, sorg och besvikelser. Jag skulle våga säga att 85% är nergrävda i jorden så långt ner att de aldrig mer går att hitta. Jag känner kärlek och glädje i princip varje dag. Jag har nära till ett leende, men också nära till mitt egna jag och mina tankar. Det är jag stolt över. Jag är helt säker på som föreläsaren sa förra veckan, ( Kan varmt rekommendera om möjligheten dyker upp igen Christer Ohlsson från Öckerö https://christerolsson.se/?gclid=Cj0KCQjw3a2iBhCFARIsAD4jQB1JFBsNAbxXBocwZ3BSjxmqw0xPmgicQH5cixUMJHz8FRZV4MSEA5IaArawEALw_wcB ) att det märks och känns i din omgivning om du går omkring och ständigt är bajsenödig. 
 
Välj Vitt. Inte Svart. 
Välj kärlek. Glädje. Lycka. Skratt. 
 
 
PUSS OCH KRAM